Som jeg har nevnt tidligere så er jeg blitt i nyere tid ganske glad i å lage mat :) Så jeg har prøvd masse nye oppskrifter og lært litt og litt. Noe blir bra, noe blir ikke fullt så bra, for å si det sånn. Men nå har jeg klart å stabilisere det litt og det meste blir iallefall spisende (til min manns store lettelse). I dag har jeg prøvd meg på en fiskerett til. Fisk er noe jeg ikke har helt kontrollen på, men det stopper meg ikke fra å prøve. Fiskegrateng. Jeg har laget til ukes og månedsplaner over hva vi skal ha til middag, fordi i hverdagen blir det ofte et ork å finne på hva man skal ha til middag hver dag. Dessuten er det greit med noen alternativer som vi ikke på finne på men allerede har kommet på en dag med god inspirasjon fra milevis av kokebøker. Dessuten er det faktisk veldig økonomisk. Når du vet hva du skal ha hele uken, mer eller mindre, så slipper du unna med en storhandel i uka, sånn utenom det ferske brødet noen flere dager.
Men uansett, Fiskegrateng. Det har stått på ukesplanen min flere ganger, men jeg har liksom utsatt den litt og litt, ikke helt turt, litt for avansert. Men i dag kom jeg meg altså dit. Og det gikk bra! Litt overdrevent mye strøkavring på toppen kanskje... *kremt*. Men ellers alt etter boka. Jeg er fornøyd! Nok et kryss som kan krysses av på matlagingslista mi :) Bilde: Scanpix
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar