

Mineralparken i Evje, ja, det var som lovet! VELDIG BRA! Jeg er jo en liten attraksjons "nerd". Så når vi reiser på Campingtur så har jeg hele uka i forveien googler HVA man kan se og oppleve der vi skal. Jeg fant Mineralparken og ut fra nettsidene så det veldig bra ut. En proff hjemmeside er ofte en indikasjon på en proff atraksjon. Heldig for oss stemte det! Allikevel oppdaget jeg ikke at Alexander With skulle spille på torget i Kristiansand. Når jeg oppdaget det var vi allerede i Evje og konserten begynt. Så sånn gikk nå det :)

Vi startet reisen på fredagen til Mandal og overnattet der, så reiste til Kristiansand om morgenen og fikk oss en liten bytur i fin-været! På ettermiddagen reiste vi til Evje og campet der. Og på søndagen var vi innom mineralparken(www.mineralparken.no) før vi reiste hjem. Mineralparken hadde en stor utstilling av mineraler fra hele verden, og fra lokale funn. Mange fascinerende "steiner". Nei, ikke ironisk, det var faktisk ganske mange fascinerende funn! Og det kjekkeste av alt var hele opplegget(mye utenfor vår aldersgruppe = barn), det var skikkelige greier. De solgte masse steinskulpturer, fontener, benker, stoler, krukker. Ja, egentlig alt mulig rart. Så er du på jakt etter noen stilige saker i stein, så MÅ du ta turen :)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar