
Som du sikkert har fått med deg så er jeg litt over gjennomsnittet gla i Harry Potter, og nå nærmer premieren seg! Under to uker til...! Vi kler oss jo alltid ut til premieren, og i år er inget unntak. Jeg kjøpte meg kappe i sommer og nå har vi startet på et nytt sy-prosjekt til Lisa, HP foldeskjørt! Det ser lovende ut, men vi har siste rest igjen! Som du ser på siste bilde er skjørtet montert, så vi skal bare sy det opp og sy i knapp, og så burde det være ferdig :) Vi fant oppskriften på nett :) Det skal sies at du må tolke oppskriften litt, og det burde kanskje ikke være det første prosjektet du begir deg ut på om du aldri har sydd før. Men utover det så er vi så langt fornøyd med oppskriften! Heldigvis er Lisa litt stødigere i engelsk enn meg, så med meg som såkalt "eksperthjelp"(hahaha) og henne som tolk så utgjorde vi et bra team!!
Se på de imponerende nypressede foldene?? Vi var meget fornøyde :D Vi har selvfølgelig prøvd det på og tatt bilder allerede. Hvorfor vente når man kan ta action bilder underveis. I løpet av neste uke så skal det bli fiks ferdig! Link til oppskrift: http://www.starfirephoenix.net/hppoaskirttutorial.htm
Weeee! Glede meg til å sy det ferdig i mårå!
SvarSlettNå e me jammen straks ferdig!! Bare knapp og knappehull igjen. Pluss litt damping :D
SvarSlett