onsdag 7. september 2011

Piff opp en vanlig salat!

Jeg sliter litt med å spise salat til alle mulige retter, da jeg ikke liker så mye som vanligvis brukes i salat. Paprika, tomat og mais er for eksempel ting jeg ikke liker så godt, og da dropper jeg jo fint det i salaten. Da står jeg i prinsippet igjen med kinakål/isbergsalat og agurk. NAM, det ser og høres jo bare helt fantastisk ut?? Ikke akkurat. Men jeg har rett og slett begynt å ta i litt frukt. Frukten avhenger litt av retten, men jeg har funnet ut at druer, fersk ananas og eple er kjempegodt og gjør at jeg spiser mye, mye mer salat. Kanskje det funker for noen flere?
Isbergsalat/kinakål, agurk, ananas, druer, eple, sukkererter, appelsin og ruccula syntes jeg er godt :) Blå druer og ananas gir også litt fargespekter i det hele, som gjør at det SER mer fristende ut også! Noen som har noen andre gode tips for en kresen grønnsaksspiser som meg selv?
Btw: Hun ene nye på jobb spiser en stilk selleri til lunsj, som snacks! Uten noe på. Jeg lager litt grimaser inni meg når hun tygger av en stor bit. Jeg liker selleri, men kun kokt! Det viser hvor forskjellig smak det egentlig går an å ha.
Bildet er lånt her i fra.

1 kommentar:

  1. Spinat, forskjellige typer salatblader, nøtter, frø, avocado(men det liker du vel ikke?),gulrot, aubergine er noen eksempler. Jeg krydrer ofte salaten jeg, med pepper, hvitløk, koriander, og ferske urter, eller annet godt jeg har i hus. Det setter mye smak på salaten. Nam nam :D Vinegretter, balsamico eddik er jo og veldig godt, finnes mange gode oppskrifter så du kan lage det selv. x

    SvarSlett