
Vinteren forsvinner ute! Jeg er vel den eneste som syns det er litt trist. Og det hele er egentlig litt ironisk. Jeg er nemlig ikke veldig glad i snø og vinter, og nå er jeg forkjemperen FOR det så og si! Jeg har nemlig funnet ut grunnen til at jeg mislikte snø. Der jeg er oppvokst (20 min fra Stavanger) er det nemlig ganske "værhardt" om vinteren når det er snø. Og det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at det var mer snø før. Det ligger nemlig på en topp med en laaaaang slette som innkjørsel. Denne veien blåser igjen med SVÆRE snø fenner for et godt ord. De minnene jeg har om snø er å tråkke gjennom tung snø med snøstorm og kaldt og hvitt i alle kanter. Det å kjøre på skolen 3 timer før tida fordi man ikke vet om man kommer gjennom seinere. Og ikke minst frykten for å ikke komme opp den bratte bakken for å komme hjem om ettermiddagen. Kjipt å være så vær-avhengig! Mens nå som jeg bor en helt flat plass, uten bakker og i et byggefelt som faktisk bli brøytet. Og man kan gjøre hva man vil uansett vær(så og si). Og når sola da skinner og det er litt kalt i kinna så er det faktisk litt deilig med snø :)

Litt kult med nytt teleskop. Det er en drøm å bruke, nå som det bare er innstillt riktig! Du har ikke prøvd teleskop før du har prøvd en Celestron Astromaster 130! Gleder meg til skikkelig klarvær!

Og så har jeg laga kort til en kjempehyggelig kollega som slutta nylig :(

Og ja, jeg har lagd noen kort og greier siden sist, men har vært litt sløv med å legge det ut...! Og ENDELIG har jeg fått sydd meg nye puter til sofaen! Jeg har sydd 6 puter og har 3 litt mindre på vei. Det var på tida.. skifta til nye gardiner i høst, og putene har ikke matcha dem i det hele tatt. Godt det som er gjort.
Må bare skryte av at jeg har avsluttet en del påbegynte prosjekter. En liten vaske-klut og et par tøfler/sokker og holder på å gjøre ferdig omslagsjakken min. Sistnevnte er laaangt på etterskudd... jaja.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar