



Jeg har tatt påsken litt på forskudd, og hadde påskeverksted i helgen som var. Det var skikkelig koselig, jeg, ei finsk, ei litausk og ei russisk venninne møttes. Vi hadde planlagt å male påskeegg på litausk vis, og det gjorde vi! Det var kjempehyggelig! Først så hadde det blitt plukket litt planter og blomster. Disse la vi i vann og la dem på de forhåndskokte(og varme) eggene, for å få det til å sitte skikkelig fast på tredde vi en tynn strømpebukse utenpå egget. Så la vi eggene i forskjellige fargeblandinger av kokende varmt vann. Her lå eggene i 10-20 minutter før vi tok dem ut og tok av strømpe og planter. Igjen stod de hvite flekkene der vi hadde hatt plantene.
En annen dag så var jeg på heklekafé på Hå gamle prestegård, det var kjempekoselig. Masse kjekke folk og så heklet vi. Der så jeg den flotte boka jeg har tatt bilde av under.
Hei, så fint at du la igjen kommentar på bloggen min, slik at jeg fant bloggen din! Her var det masse fint, skjønner at jeg må følge med her! :)
SvarSlettJeg brukte ikke så veldig lang tid på "Wicked", jeg strikket den på pinne 4,5 mm, så det gikk unna. På Ravelry står det en måned, men da strikka jeg ikke hver dag, altså.
Den var ganske enkel (og morsom) å strikke, så den kan absolutt anbefales. Jeg endra litt på lommen, for å slippe å sy den på. Om du er på Ravelry, kan du se all info på http://www.ravelry.com/projects/sushigirl/wicked-worsted-weight-version.
God påske!