tirsdag 14. april 2009

Påske-retur




For en herlig påske jeg har hatt! Først hadde jeg fri i tre dager og var hjemme og koste meg, strikket, laget kort og fikk unnagjort småting. På Langfredag gikk jeg og noen venner tur på Kvernaland, med flott vær. Overskyet når vi gikk, men sol når vi skulle sette oss ned, grille og spise appelsin og sjokolade! Så satt vi der og solte oss i påskesola.
Så reiste vil til hytta, der hadde jeg og familien min det stille og rolig, kombinert med litt action! Vi gikk lang tur i heia, fikk god utsikt og lette etter elg(og andre dyr)-spor i skogen. Jeg hadde riktignok litt gangsperr dagen etterpå, men det var bare en god unskyldning for å kose meg på hytta i overskyet vær, med litt strikking, lesing og påske quiz.
På påskeaften var vi ute på påskeegg-rebusløp, kake og snop spising og til slutt litt slåball! Vi var 22 stykker på hele greiene, så det ble liv. Du kan godt si vi var utslitt, men bare "herlig" utslitt! Håper dere alle har hatt en strålende påske!
Over er utsikt over Frøylandsvannet, i midten er utsikt over Gjersdal i Lund kommune og en  tiur på veien, siste bildeførste bilde er et kort jeg lagde på hytta :)

3 kommentarer:

  1. Det hørtes ut som en spennende påske! :)

    Det kreves ikke så veldig mye tålmodighet for å lage såpe fra bunnen av, men det er klart, man bør jo la dem stå i noen uker før de er ferdige. Det er bare gøy, og kan så absolutt anbefales!
    Å brygge øl er også spennende. Sambo har begynt med det, og der er jeg utålmodig. Vil helst at de skal være ferdig med en gang...)

    SvarSlett
  2. Morsomt å møte en tiur på veien, så lenge man er på trygg avstand :-)

    SvarSlett
  3. Så artig å lese om påskeferien din !! Og flotte bilder viser du oss. Du er kjempeflink med alle de forskjellige hobbyene dine. Kommer gjerne innom bloggen din igjen :-)

    SvarSlett