søndag 12. juli 2015

Iskaffe

Jeg liker veldig godt iskaffe, men butikkjøpte er veldig dyre(og ofte veldig kaloririke). Jeg lager derfor en rimelig og ikke så kaloririk variant hjemme.

Oppskrift:
1/2 dl sterk kaffe (bruker ofte bare pulverkaffe)
3 dl ekstra lett melk
4-5 isbiter (helst laget av kaffe)
1 ts akasiehonning eller lønnesirup
Evt steviadråper om du vil ha den søtere

Bland kaffe og melk først, ha så i honning/lønnesirup og stevia. Ha til sist i isbiter. Vent helst noen minutter for at isbitene skal ha fått kjølt ned iskaffe. 
NYT!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar