Jeg har prøvd meg på en ny Rema1000 oppskrift. Oppskrift fra her. Jeg prøver stadig vekk å få min litt kresne mann til å like nye ting. Han er veldig glad i hamburger og ananas, men liker ikke veldig godt salsaer, dressinger osv. Så dette var en liten mellomting. Jeg syns det var veldig smakfullt, OG dette var min aller første dressing!
Oppskrift:
Hamburgerbrød(jeg lagde dem ikke fra bunnen)
Litt pommes frites
(Kyllingburger)
400 gram kyllingkjøttdeig
Salt og pepper
(Ananassalsa)
1 lime
1 ss ingefær
1 chili
1 løk
1/2 ananas
(Dressing)
1 egg
2 dl solsikkeolje
4 dråper tabasko
1 ss tomatketchup
1 ts kapers1 ts dijonsennep
(Kyllingburger) Bland kjøttdeig, salt og pepper. Form til burgere og steik dem i litt solsikkeolje til de er helt gjennomstekte. La dem hvile.
(Ananassalsa) Skrell ananas og del i små firkantede biter. Finhakk løk og chili, riv ingefæren. Bland alt og smak til med limesaft og skall.
(Dressing) Bland egg, sennep, ketchup og kapers med visp/stavmikser. Spe på med olje til ønsket konsistens. Smak til med tabasko og evt salt.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar