lørdag 12. april 2014

Østens kylling

 En mild og god gryte for deg som liker ananas og milde smaker for ganen. Jeg brukte hermetisert ananas, men hadde nok foretrukket fersk ananas for bedre smak en annen gang. Jeg skal ikke påstå det er min favoritt, men absolutt en grei hverdagsrett! Oppskriften er hentet fra Grete Roedes "Lett og lettvint".

Oppskrift:
(2 porsjoner - ca 30 min )
2 kyllingfileter
2 løk
1 fedd hvitløk
1/2 ingefærrot
1 liten purre
6 skiver ananas
3 ss soyasaus
1,5 dl vann
1 ss maisenna
salt
olje

Kok ris etter anvisning på pakken. Skjær kylling i strimler. Brun kyllingen og ta den utav pannen etterpå. Brun løken. Bland sammen vann, maisenna og soyasaus og hell over løken. Ha i oppdelt ananas og litt av purren. Ha tilbake kyllingen i gryten og surr under lokk i ca 10 minutter. Pynt med litt rå purre og server med kokt ris.

NYT!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar