mandag 2. februar 2015

Mokkaruter

En kjempegod og enkel sjokoladekake. Veldig luftig og jeg tror aldri den har feilet. 

Oppskrift: 
(Liten langpanne)
2 egg
3 dl sukker
1,5 dl melk
4,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
2 ss kakao
150 g smør

Smelt smøret. Visp egg og sukker hvitt. Bland i melk. Ha i alt det tørre og bland til alt er løst opp. Ha i det smelta smøret. 

Hell røren i en litn langpanne. Steik midt i ovnen på 225 grader i ca 10-15 minutter. Stikk en pinne i midten og se at den er gjennomstekt. Hvis du ikke oversteker den holder den seg fersk og nydelig i mange mange dager. Men uansett holder den seg veldig godt, så ikke vær redd for å lage den noen dager i forveien. 

Lag og ha over glasuren når kaken er avkjølt, denne oppskriften her. Dryss over kokos.

NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar