Jeg var så heldig å få besøk av Lisa her en dag i sist uke, og når hun tilbydde seg å lage middag så takket jeg umiddelbart JA!
Retten ble denne fargerike "lage seg selv" retten fra Trines Matblogg. Det smakte kjempegodt, og jeg kan absolutt anbefale den.
Oppskrift:
4 kyllingfileter
100 g chorizo
1 rødløk
3-4 fedd hvitløk
1 rød paprika
1 gul paprika
1,5 dl kyllingkraft
0,5 dl hvitvin eller eplejuice
1 ts paprikakrydder
salt og pepper
1 sitron
Couscous
Brun kyllingen raskt i ei steikeopanne. Mens den får litt farge skjær opp alle grønnsakene. Legg grønnsakene i bunnen, hell over væske. Legg over kyllingen og sitronskivene og krydre.
Steik i 200 grader i ca 30-40 minutter. La retten hvile i 5-10 minutter før servering. Lag couscous mens retten hviler.
Saftig og godt, NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar