tirsdag 5. november 2013

Gratinerte poteter med bacon og soppkrem

Jeg har forsøkt meg på en ny rett fra Rema1000, nok en gang vellykket og skal definitivt gjentas!

Oppskrift: 
2 pakker stjernebacon
1 løk
500 g poteter
200 g champignon
3 dl matfløte
4 fedd hvitløk
1 ss hvitvinseddik
1 ss grov sennep
1 ts tørket timian
Olje

Kok (skrelte) potetene møre. Del dem i tykke skiver og legg dem utover en smurt ildfast form. Sett ovnen på 190 grader. Sprøsteik bacon. Ha i skivet løk og sopp og finhakket hvitløk. Steik dette til sopp og løk er gjennomstekt. Ha i hvitvinseddik og la den dampe ut. Ha så i fløte, sennep og timian. Kok opp. Hell bacon og fløteblandingen over potetene og gratiner i ovnen på ca 10-15 minutter. Server med en frisk salat!

Nyt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar