lørdag 28. september 2013

Grønnsaker fra hagen med litt størrelse!

I år har jeg til og med fått litt størrelse på grønnsakene mine fra hagen/drivhus. Se foreksempel denne store paprikaen!!

Og denne normalstørrelse gulerota! På tross av at jeg har satt dem ganske nært hverandre for å få mest mulig utav den ene plastboksen med gulrøtter! Boksen er ikke større enn ca 50x70 cm eller noe slikt, og jeg har fått iallefall mellom 35-50 gulrøtter i varierende størrelse. Noen store og flotte, andre korte og stumpe, og noen i merkelige former! 

Til og med purren er bedre i år enn i fjor, for i år var jeg ikke på ferie på tidligsommer og fikk lagt mer jord oppetter purren etterhvert som den vokste, og dermed fikk jeg en lengre hvit stamme på purren. Finfint! 

For en fryd å spise egne grønnsaker og frukter, anbefales til alle som har anledning til det:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar