tirsdag 2. juli 2013

Rabarbra- og nektarinpai


Veldig enkelt og rask smuldrepai med Rabarbra(bursdagsønske til hagen!!) og nektarin. Jeg og Lisa kokkelerte og serverte denne friske paien med litt vaniljeis!

6-8 stilker rabarbra
2 nektarin

100 g sukker
100 g mel 
100 g mykt smør

Vaniljeis /Vaniljekesam /rømme 

Skrell rabarbra og nektaring og del dem i små biter. Legg dem i bunnen av en ildfast form. Bland sammen mykt smør, sukker og smør og ha over frukten i mindre biter. Steik i ovnen i ca 200-225 grader i ca 30 minutter eller til smuldrepaien er brun og fin og gjerne til sprø på toppen! Server med is, vaniljekesam eller rømme. 

NYT!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar