Veldig enkelt og rask smuldrepai med Rabarbra(bursdagsønske til hagen!!) og nektarin. Jeg og Lisa kokkelerte og serverte denne friske paien med litt vaniljeis!
6-8 stilker
rabarbra
2 nektarin
100 g sukker
100 g mel
100 g mykt smør
Vaniljeis /Vaniljekesam /rømme
Skrell rabarbra og nektaring og del dem i små biter. Legg dem i bunnen av en ildfast form. Bland sammen mykt smør, sukker og smør og ha over frukten i mindre biter. Steik i ovnen i ca 200-225 grader i ca 30 minutter eller til smuldrepaien er brun og fin og gjerne til sprø på toppen! Server med is, vaniljekesam eller rømme.
NYT!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar