tirsdag 11. juni 2013

Nå er plantene i drivhus!

Paprikaen min ser ut som den klarer seg fint og har kommet med mange knupper og blomstrer allerede. Herlig!

Nå har jeg plantet gulrøtter, persillerot, salat og plantet om purren til kasse.

Agurken har jeg plantet på ny, den er nok blitt angrepet av litt rothalsråte/muggsopp. Men jeg prøver på ny, det er ennå ikke for seint(satser jeg på!). Men etter litt undersøkelser på nett så fant jeg ut av man kan bruke Atamon, men Atamon er visst ikke i salg lenger. Men virkestoffet i Atamon er natriumbenzoat. Og det finner du på apoteket, så jeg har forsøkt det utblandet i vann. Krysser fingrene for at det funker, men har iallefall backup planen i bakhånd!

Diverse småplanter, noen av de 53 månedsjordbærsplantene(...!), stemor, 1 levende lavendel. Så får vi se hva det blir til.

Fin-fine drivhuset mitt! Med litt solskjerming for å ikke solbrenne mine små plantevekster!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar