mandag 4. februar 2013

Grønn kyllinggryte!

Jeg har prøvd meg på en ny Jamie Oliver-oppskrift. Fra The Naked Chef (se link under mine kokebøker). Denne høres veldig sterk ut, men er faktisk ikke det i det hele tatt(om du gjør som meg iallefall!). Jeg syns faktisk den var i det mildeste laget og kunne godt hatt litt mer smak. Men absolutt god.

Oppskrift:
2 kyllingfileter
1/2 boks (0,15 dl) kokosmelk
Litt pistasjenøtter

Krydderpasta:
3 vårløk
2-3 grønne chili(jeg brukte røde uten frø)
1 hvitløksbåt
1 ts knuste korianderfrø
1 toppa ts revet ingefær
1/2 liten ts pepper
Salt
1 stilk sitrongress
1 neve frisk basilikum
1,5 neve frisk koriander
1,5 ss olivenolje
skall og saft av 2 lime

Bland alt som hører til krydderpasta med stavmixer eller foodprocessor. Mariener kyllingen i halve denne miksen i ca 30 min. Steik så kyllingkjøtt i panne/gryte, ca 4 minuter. Ha i resten av krydderpastaen og ha i kokosmelk. Kok opp og la det koke forsiktig i 8 minutter. Smak til med salt og pepper.

Server med salat, en enkel rømmedressing, pistasjnøtter og ris.

NYT!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar