onsdag 13. februar 2013

Havregrynsgrøt "French silk pie" - Dag 27

Havregrynsgrøt "French silk pie"
Dette må jo være Creme de la creme! En skikkelig dessert, ja, nesten mer dessert enn frokost egentlig...! Perfekt en søndagsmorgen:) Denne var skikkelig god, men også litt høy på kaloriinnhold. Oppskriften er hentet fra The Oatmeal Artist.

1 dl havregrynsgrøt
2 dl melk
1 ts lønnesirup
1,3 dl vaniljeyoghurt
1/2 ts vaniljeessens
Litt salt
1 ss kakao
En håndfull sjokolade"dråper"

Kok havregrøt av havregryn, melk, vaniljeessens og salt. Ha så i 2/3 av yoghurten og bland. Ta ut 1/3 av havregrøten og bland i kakao i resten. Ha kakaoblandingen i først, ha så over den siste 1/3 av grøten og hell over resten av yoghurten. Strø over en håndfull sjokoladedråper. 

NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar