Havregrynsgrøt med blåbær
Denne har jeg faktisk satt sammen helt selv! Den er sikkert helt lik mange andre, for den er ikke veldig spektakulær, men veldig god. Jeg skulle egentlig bruke en oppskrift fra The Oatmeal Artist, men jeg hadde ikke fått med hele oppskriften på utskriften. Så da improviserer man.
1 dl havregryn
1,5 dl melk
1/2 dl blåbær(frosne)
Litt søtning
1/2 ts kanel
1/4 ts mandelessens
1/4 ts vaniljeessens
Hakka mandler
Akasiehonning
Bland alt sammen utenom akasiehonning og mandler. Ikke rør så mye, da blir alt helt lilla! Varm havregrøten på høyeste effekt i mikroen i ca 3-4 minutter. Ha over mandler og litt honing og NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar