torsdag 31. januar 2013

Havregrøt med quinoa og banan - Dag 17

Havregrynsgrøt med Quinoa og banan
Jeg er alltid klar for å prøve noe nytt, og nå har jeg prøvd meg på Quinoa og å koke gøten i gryte. Quinoa finner du på helsekostbutikker(fant jeg ut til slutt!). Jeg har jo kokt grøten i gryte før mange ganger, men ikke under denne utfordringen. Det er jo tross alt om morgenen, så jeg har ikke allverden med tid, da er det greit at mikroen gjør jobben raskt og effektivt. Jeg er usikker på hvordan Quinoa skal smake og om jeg gjorde det rett. Men det smakte iallefall helt greit og var en god variant. Oppskrift fra The Oatmeal Artist.

0,25 dl quinoa
0,5 dl havregryn
2 dl melk/vann
1 modem banan
1/4 ts vaniljeessens
1/2 ts kanel
litt salt

Kok opp halve væsken og tilsett quinoa. La det småkoke i 12 minutter under lokk. Tilsett havregryn og resten av væsken og kok opp. Mos bananen og ha i. Ha i resten av ingrediensene. Kok til ønsket tykkelse.

NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar