Jeg prøvde meg på et brød i helga, Even var tom for brød og jeg lovde å fikse det. Så da ble dette resultatet. Oppskriften er hentet fra brødoppskrifter.no.
Oppskrift (2 brød) :
1 liter melk
1 pk gjær
3 ss soyaolje
2 ss mørk sirup
1 ½ ts. salt
400 g havregryn store
400 g sammalt hvete, fin
ca 400 g hvetemel
små havregryn til pynt
1 pk gjær
3 ss soyaolje
2 ss mørk sirup
1 ½ ts. salt
400 g havregryn store
400 g sammalt hvete, fin
ca 400 g hvetemel
små havregryn til pynt
Varm opp melka og ha i gjæren, bland godt. Bland ut olje, sirup og salt, og ha i havregryn, sammalt hvete og spe i med hvetemel til røren er i passe fast form. La den heve i 1 time.
Kna ut brøddeigen og ha i en smurt brødform(strødd med semulegryn). La det heve i formen i 1 time.
Steik på nederste rille i 200 grader i ca 1 time. Avkjøl på rist.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar