mandag 19. november 2012

Eplecrumble med bringebær!

Eplecrumble med bringebær var ikke godt, det var fantastisk godt!! Jeg var litt småskeptisk til at noe så enkelt skulle bli en ok dessert. Dette var noe du kan servere til mange, eller bare kose deg med det helt alaene(da slipper du å dele!). Oppskriften er hentet fra Trines matblogg

Jeg lagde 1/4 av denne oppskriften her:
75 g smør
75-100 g brunt sukker
75 g havregryn
100 g hakkede mandler
1 ts vaniljesukker
1/2 kardemomme
1/2 ts kanel
vaniljekesam
4-5 epler
1 neve bringebær
saften av 1/2 sitron

Krell eplene, del dem i jevne biter og legg dem i en ildfast form. Ha over bringebærene. Bland sammen mykt smør og sukker. Tilsett havregryn, mandler, vaniljesukker og krydder. Steik midt i ovnen på 180 grader i ca 20-25 minutter.  Server med vaniljekesam eller vaniljeis eller noe annet godt! Kjempeanledning til å smake vaniljekesam for dem som ikke har prøvd det ennå. Veldig godt! 
NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar