Jeg har prøvd meg på en ny Grete Roede-oppskrift. Chop Suey er hentet fra Grete Roedes kokebok "lett og lettvindt". Jeg liker den herlige 90-talls kokeboka fra Grete Roede. Herlig illustrert med 90-talls svettebånd, sykkelshorts og t-skjorte. Herlig :) Nok et Fretex-kupp!
Oppskrift:
2 kyllingfileter/svinekjøtt
1/2 løk
1 gulrot
1-2 ss purre
1/2 stilk stangselleri/sellerirot
1 dl buljong
1 ss soyasaus
Salt
Pepper
1 ts maisenna
Ris
Skjær kyllingen i strimler. Brun kyllingen raskt i ei panne. Ta ut kyllingen og legg i en bolle. Skjær opp løk og purre, selleri og gulrot. Brun løken og tilsett kylling, resten av grønnsakene, buljong og soyasaus. Kok opp og la retten trekke i ca 15 minutter. Ha i maisenna til tykkelsen er bra. Server med kokt ris.
Nyt!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar