søndag 9. september 2012

Beef Pasanda

Jeg har forsøkt meg på en ny Rema1000-oppskrift, nemlig Beef Pasanda, med raita og nanbrød!. Det var veldig, veldig godt! Rett før jeg forspiste meg litt der, ja!  


Oppskrift Beef Pasanda: 
2 ss koriander(brukte tørket) 
1 ss spisskummen
1 ts gurkemeie
1/2 ts pepper
1 ts kajennepepper
1 rødløk
2 fedd hvitløk
2 ts revet ingefær

400 g ytrefilet av storfe
2 ss olivenolje
1 tomat
3 dl hønebuljong

4 dl middagsris og 1 ss gurkemeie(for farge)

Bland krydderet, rødløk, hvitløk og ingefær. Brun kjøttet i litt olje. Rør inn krydderblandingen og fres i ca 1 minutt. Tilsett tomat og buljong. La det småkoke under lokk i ca 40 min, kok i 20 min til uten lokk til den tykner. NB: den tyknet plutselig på slutten, vi begynte å miste håpet og holdt på å ha i maizenna, men det trenges ikke. Sett på risen til kok og lag raita. 

Oppskrift Agurk og mynteraita:
(også fra Rema1000)
1 agurk
1 boks matyougurt
salt
1 klype spisskummen
1 klype kajennepepper
3-4 stilker mynte

Del opp agurk i biter(evt skrap ut kjerne først). Finhakk mynte og bland alt sammen.

Raitaen passet PERFEKT til måltidet og anbefales. Jeg syns selv det hørtes litt rart ut, men det var supergodt. anbefales!

NYT!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar