mandag 23. juli 2012

Wok med ingefærsaus!

I dag har jeg prøvd meg på en ny wok! Det var en wok med svin, squash, paprika, løk og rista cashewnøtter i ingefærsaus. Jeg elsker lukten og smaken av ingefær, så jeg tenkte dette måtte vært godt! Denne anbefales. Jeg har hentet oppskriften fra Trines matblogg, en matblogg som jeg liker bedre og bedre :)

Oppskrift wok:
300-400 gram renskåret svinekjøtt, i strimler
1 liten rød paprika, i strimler
1 liten gul paprika, i strimler
1/2 squash, i halvmåner
1 løk, i tynne båter
3-4 vårløk, i skiver

Ingefærsaus:
3 ss soyasaus
3 ss sweet chilisaus
1 ss oystersauce
2 ts revet ingefær
saften av en halv lime

Ristede cashewnøtter
Ris

Bland sammen ingrediensene til ingefærsausen og la det stå og trekke litt(lag gjerne halvannen porsjon, jeg syns det var litt lite). Steik svinekjøttet for seg selv og så steik grønnsakene, gjerne i 2 omganger.  Sil ingefærsausen og ha over grønnsakene og sviner.  Kok ris til :) Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar