søndag 6. mai 2012

Sy pute - den enkle måten!

Jeg lette tidligere etter en lett måte å sy puter på og fikk idéen av Ellen som har gjort noe lignende :) Først sydde jeg sammen to små ikea-puter slik at putene ble litt fyldigere(1-2). Jeg klipper ut et avlangt stykke som er like bredt som puta og ca 2,5 ganger så lang som puta(3-4). Jeg folder inn og syr en søm på den ene enden av stykket(5) og en sikk-sakk søm på andre enden. Så legger jeg stoffet rette mot rette og lar dem overlappe hverandre på midten(3). Husk å at det innerste laget blir utover, slik at den sydde sømmen er innerst :) Så nåler jeg begge sider og syr en rett søm på begge sider(7), og sikk-sakk utfor den rette sømmen om stoffet har behov for det for å ikke rakne(8). Klipp alle tråder og vreng den ene halvdelen av puta(9), legg i puta(10) og vreng over den andre delen av puta(11). Ta-da! Kjempeenkel pute du kan sy mange av, fort! Ferdig(12).

Sømmen ser du bare på baksida og du slipper KNAPPER. (Jeg og knapper er ikke bestevenner akkurat, selvom jeg har lært meg å sy dem på maskin...!)

2 kommentarer:

  1. Hmm, må prøves.

    SvarSlett
  2. Haha, blir rørt over at du ble inspirert av meg ;) Kjempe kult stoff!

    SvarSlett