Superfornøyd med dagens pai! Tror det er første gang jeg har fått til pai, med god bunn, fast og fint fyll og perfekt stekt. Så det ER mulig?
Oppskrift paideig:
125 g smør
3 dl mel
2 ss vann
Smuldre smør sammen med mel til det er en stor masse, ha oppi vannet og bland det. Sett pai-deigen til kjøling i kjøleskap i ca 30 min. Kjevle så ut deigen og legg den over paiformen, ta vekk det som går mye over kanten. Forsteik paideigen i formen, uten fyll, i ca 15 minutter på 200 grader.
Oppskrift paifyll:
4 egg
2,5 dl melk
2-3 sjalottløk
1/2 boks skinke
1 tomat
salt og pepper
norvegia- og cheddarost(ca 200 g)
Pisk sammen melk og egg litt luftig. Ha i halve osten, sjalottløk og skinke. Bland sammen med salt og pepper. Hell i den forstekte paiformen og legg skivet tomat på toppen. Dryss over litt ost på toppen. Steik i midterste rad på ca 200 grader i 40 minutter.
Server med en god grønn salat!



Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar