Mmmmm, karripoteter! Jeg smakte det første gang i kantina og fant ut jeg bare MÅTTE lage det! Det er veldig enkelt og lager seg nesten selv.
Oppskrift:
Poteter
karri
rød og grønn paprika
rød chili
olje
Kutt potetene i båter, paprika i skiver eller biter(Even liker dem små, så hos oss blir de små), og kutt chili i små biter. Bland poteter med olje og karri i en pose eller i ei bolle. Jeg pleier steike potetene litt først i ovnen. Ca 15 min på 180 grader. Så pleier ta den ut og ha over ferdige baconterninger, paprika og chili blandet med litt olje og karri og så steike det i 30-40 min til. Mot slutten skrur jeg opp temperaturen litt og får litt skikkelig skorpe på potetene :) Ha gjerne til rømme!

Ååå, dette er så godt! Så flinke du er! :)
SvarSlettJa, det E godt og;)
SvarSlett