Jeg har funnet meg en ny mat-nettside som jeg virkelig liker! Dette er andre retten jeg prøver fra hennes sider, og begge har vært knallgode. Siden heter Millas mat. Dette er altså retten "Kong Pao". Den har en del ingredienser jeg ikke har i hus til vanlig, men nå er skapet mitt fullt av eddiker, sauser og oljer som jeg aldri har hørt om før! Jeg har altså sake og hoi sin saus i kjøleskapet, riseddik og peanøttolje i skapet.
Oppskriften på Kong Pao. Jeg endret litt på oppskriften, for jeg hadde ikke alt i hus og pluss at vi ikke er så glad i ALT for sterk mat. Jeg tok mye mindre chili i(det skulle vært 4 og jeg tok 1). Neste gang tar jeg nok to, for med 1 var det ikke sterkt i det hele tatt. Jeg brukte også vanlig soyasaus og ikke lys soyasaus. I tillegg brukte jeg vanlig purre og ikke vårløk. Men det ble kjempegodt! Jeg var så fornøyd, og i tillegg så det kjempedelikat ut. Jeg serverte det med kokte gulrøtter og rosenkål!
Den andre retten jeg prøvde var Ramen, det var slik jeg fant hjemmesiden. Jeg har hatt så lyst på en skikkelig asiatisk suppe med soyasaus, noe som lignet en jeg prøvde i USA i fjor. Denne var ganske lik den jeg prøvde, og i tillegg veldig lett og lite tidskrevende å lage :) NAM!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar