Jeg er så fornøyd med at jeg begynner å få til fiskegratengen! Nydelig. Det er enkelt å lage, men tar litt tid og det blir mye fyll for oppvaskmaskinen. Denne er hentet fra Wenche, igjen.
Oppskrift:
ca 500 g rå torsk eller annen hvit fisk
1-2 dl makaroni
Saus:
3 dl melk, 3 ss hvetemel, 1 ss smør, 1 ts salt, 1 ts nykvernet pepper, 1/2 ts muskat, 3 egg, strøkavring
3 dl melk, 3 ss hvetemel, 1 ss smør, 1 ts salt, 1 ts nykvernet pepper, 1/2 ts muskat, 3 egg, strøkavring
Råkost:
3 gulrøtter, sukker, vann
3 gulrøtter, sukker, vann
poteter
Kok fisken. Kok makaroneien. Visp melet i melken og kok opp under omrøring, ha i smør, salt og pepper. Avkjøl litt og ha i eggeplommer, fisk og makaroni. Stivpisk eggehvitene og rør forsiktig inn. Ha gratengen i en smurt ildfast form og strø kavringen over. Steik på 200 grader i 40-50 min.
Server med råkost og kokte poteter.

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar