søndag 19. februar 2012

Quiche med skinke og grønnsaker!

Denne var skikkelig god! Endelig fikk jeg skikkelig til en pai. Jeg klarer liksom aldri få skikkelig til bunnen, men denne oppskriften gjorde susen.

Den var egenlig bare med grønnsaker, men jeg la til skinke, så blir mannen i huset så mye mer fornøyd :) Jeg tok utgangspunkt i fra Wenches ukemenyer, Quiche med grønnsaker.

Deig: 60 g smør, 2 dl hvetemel, 100 g kesam.
Fyll: 3-4 sjarløttløk, 1 rødløk, 1 halv brokkoli, frisk persille og tørket gressløk og tiamian(ganske mye, oppskrift sier 1 dl), 4 egg, 200 g kesam, 1,5 dl melk, 1 boks med hermetisk skinke, parmesan og norvegia på toppen, salt og pepper.

Kjevle ut deig og forstek "prikket" deig i formen(225 grader, nederste rille i 10 min). Den krymper mye, så la den henge over kanten. Stek brokkoli og løk mykt og bland alt sammen og hell i paiformen. Strø over med ost.

Stek på nederste rille på 180 grader i 30-40 minutter.

Nam, nam, nam, veldig GODT!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar