lørdag 31. desember 2011

Potetburger og ferske rundstykker!

Ja, det høres mulig litt rart ut. Enkelte her i huset var iallefall skeptiske før de fikk lese oppskriften. Men jeg liker stadig å prøve noe nytt. Det er nok en gang hentet fra skolekjøkkenboka "Fra boller til burritos". Og jeg sier det igjen, ikke undervurder enkle gode oppskrifter derifra. Jeg er nok en gang positivt overrasket. Det er enkelt og greit kokt potet, litt væske, bacon og purre, steikt som en burger, med salat og rundstykker til. Det skal også nevnes i denne sammenheng at Even slo på stortromma og diska opp med rundstykkene på eget initiativ.

Oppskrift:
75 g bacon
4 kokte poteter
1 dl hvit ost
2 ss purre
1 ts salt
1 ts pepper
1 ss smør

Brun baconbitene. Bland sammen moste poteter, bacon, revet ost, purre, salt og pepper. Form ca 4 burgere og stek dem brune i litt smør. Server med rundstykker og en stor og god salat!

Konklusjon: Godkjent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar