søndag 4. desember 2011

Konfektlagingen er i gang!

Vi har startet med å lage marsipankulene, dyppet i sjokolade og pyntet med hvit sjokolade! Nam, nam, nam! Det var veldig morsomt. Ganachen ligger til kjøling i kjøleskapet og er klar til å lage trøfler i kveld/i morgen. Da skal også studenterbrødene lages! Nå har jeg temperert og prøvd å unngå krystallisering, så nå satser jeg på resultatet blir bra til slutt. 
Godt å se at jeg faktisk husket en del fra kurset, pluss at jeg hadde den supre boka Sjokoladeboka. Den minnet meg på alt jeg hadde glemt. Even ble litt imponert med noen av triksene iallefall ;)



2 kommentarer:

  1. NAM NAM NAM!!! Dette ser rett og slett herlig ut.

    Så mange innlegg, så mange inntrykk. Liker forreste Juno jeg, litt min kopp te den der filmen .)

    SvarSlett
  2. Mye godt har blitt laget nå, i dag skal jeg lage litt til er planen :)

    SvarSlett