Endelig, ENDELIG har jeg klart det! Jeg trodde aldri jeg skulle få det til, SURSØT saus. Jeg har prøvd og prøvd uten hell å lage den berømte sursøte sausen. Oppskrift etter oppskrift, men aldri noe som har smakt som det skal. Men nok en gang kan jeg takke den mye omtalte(i min blogg om ikke annet) Wenche Andersen. Det ser kanskje godt ut, men det stemmer ikke alltid med smaken. Denne gangen traff det! Nam, nam, nam :) Til og med Even godkjente det!
Oppskrift:
2-3 gulrøtter
1/2 paprika
1 løk
1 fedd hvitløk
2-3 kyllingfilet
Nudler
Oppskrift på sursøtsaus:
4 ss sukker
4 ss soyasaus
2 ss hvitvinseddik
3-4 strøkne ss tomatpuré
3 ts maisennamel
1 dl kraft/buljong(jeg brukte grønnsaksbuljong)
1 dl ananaslake
4 ss soyasaus
2 ss hvitvinseddik
3-4 strøkne ss tomatpuré
3 ts maisennamel
1 dl kraft/buljong(jeg brukte grønnsaksbuljong)
1 dl ananaslake
1 ss revet ingefær
Skjær opp alle grønnsaker og kylling. Bland sammen alt til sausen. Brun kyllingen i litt olje. Ta kyllingen ut av panna og wok grønnsakene. Hell over sausen og la det koke i noen få minutter. Server med nudler eller ris.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar