torsdag 14. april 2011

Operasjon Orkidé








Jeg har operert min aller første orkidé, og nei, jeg tuller ikke. Hva gjør man ikke for orkidéene sine? Jeg har hatt de ulike orkidéene mine over lengre tid og de er litt som katter, har litt personlighet. Av og til finner de på merkelige ting! Og jeg, i mitt forsøk på å dyrke frem nye blomster på min kjære orkidé, måtte operere litt i dette tilfellet. Jeg har da ikke oppdaget at det var kommet et nytt skudd på den planten min. Den hadde nemlig kommet et litt merkelig sted, nemlig under bladet. I det stilken skulle vokse seg større og sterkere bøyde den seg innover og ble møtt med motstand av dette bladet den vokste under. I stedet for å finn en vei rundt bladet fant den like greit ut at den ville vokse GJENNOM bladet...! WHAT? Hvilken logikk er det? Hva sa jeg, orkidéer har personlighet. Denne er tydeligvis sta! Å vokse gjennom bladet er hardt arbeid, så den holdt på å gi opp. Her kommer OPERASJONEN inn. Jeg kuttet av festet til halve bladet, slik at den kunne vokse fritt! Så nå blir det spennende og se hva som skjer?? Jeg har tatt et fremdriftsbilde helt til slutt! Det ser lovende ut :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar