Det ser kanskje ikke kjempespennende ut, men det smakte faktisk veldig godt! Oppskriften er hentet her.
Oppskrift:
(3 - 4 personer, ca 45 min)
5 dl kokt ris(ca 2,5 dl ukokt)
3 ts soyasaus
2 ts sukker
4 ss østersaus
50 ml vann
7 ss olje
1 ts smør
4-5 ss mais
4-5 ss grovraspet gulrot
2 løk
1/2 pakke smårettsskinke
2 fedd hvitløk (står 10 i opprinnelig oppskrift...)
4 egg
(evt 1-2 kyllingfilet og kål)
Kok ris, gjerne dagen før eller tidligere på dagen. Ha i oljen i ei stor steikepanne. Steik hvitløk og ha i løken. Steik løken til den er blank. Ha i kjøtt. Så ha i egg. Bland godt og finhakk egg etterhvert som det steiker. Ha så i østersaus, soyasaus, sukker og vann. Ha i grønnsaker og litt smør. Ha til slutt i risen, bland og varm opp/steik lett.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar