Jeg har vært innom matprat.no og funnet denne oppskriften. Liker du rød currypaste, så vil jeg påstå at du liker denne! Jeg syns det var veldig godt og anbefales absolutt! Denne var også veldig enkel og lite arbeid med, supert i hverdagen.
Oppskrift:
(ca 3-4 personer - ca 30 minutter)
600 g biffstrimler
500 g kokosmelk
3 ss rød karripasta
3 ss fiskesaus
1 ss sukker
2 små grønne chili(jeg brukte røde)
1,5 dl cashew eller peanøtter
Ris og salat
Kok opp kokosmelken. Mens den koker opp så skjær opp biffen i strimler. Jeg tok dem relativt tynne for å sikre at de ble gjennomkokt. Ha dem i kokosmelken og la dem trekke i 15 minutter.
Sett på vann til risen og kok etter anvisning. Mens dette koker/ trekker så skjærer du opp chili.
Ta ut kjøttet og ha chili, karripasta, fiskesaus og sukker i kokosmelken. La det trekke/småkoke i ca 10 minutter.
Server sausen med kjøtt i, ris og salat og ha cashew eller peanøtter over.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar