onsdag 27. april 2011

Et NYTT bed!

Jeg vet jeg har skrytt på meg et "nytt" bed litt tidligere her i bloggen. Men dette er faktisk et NYTT bed. Jeg/Vi(ufrivillig fra Evens side) bestemte oss allerede i fjor, men etter ganske intensiv hagejobbing med legging av ny plen og alt det der, så *kremt* fristet ikke mer anleggsarbeid, for å si det slik. Uansett, nytt år, ny vår og ny hageGLØD, og vips hadde vi et nytt bed! Flinkingen Eilen har vært ute på hagearbeid, *klapper seg selv på skulderen*.
Jeg gikk ut på tross av liten arbeidslyst og en sofa som ropte etter å bli brukt, så gikk jeg sta(bombe at det var staheten som fikk meg igang...) ut og startet å rive vekk de gamle plantene. Jeg gravde opp, med stor spade, og lempet vekk stein, røtter og døde busker. Så la jeg ned duk, mest grunnet en meget tvilsom ugresstype kalt Skvallerkål(little bastard!), og la frisk ny jord oppå. Og helt til sist, det kjekkeste av alt: Innkjøp av blomster og utplanting! Jeg har kjøpt mange forskjellige greier, glemte å sjekke hvor store de ble og slikt fant jeg ut når jeg kom hjem. Uansett, noen av dem ble visst 40-50 cm høye, jaja, slik gikk det med det "lave" blomster bedet. Det blir nok bra når ting begynner å spire skikkelig. Sånn går det når man handler i nuet!
Det har rett og slett blitt alt fra krokuser, tulipaner, anemoner, lavendel, Linum og Vinca. Det ses ikke så bra akkurat nå, men det blir nok fargerikt og fint til slutt!

4 kommentarer:

  1. Så flink du er!! :D Jeg har også vært litt i hagen i disse solfylte påskedagene, kjøpt roser og en anne blomstrende busketing, og noen grønnsaksfrø! Håper ugresskrigen din går bra, lol, lil bastards.. ;)

    SvarSlett
  2. Så kjekt! En blomstrende busk-ting?? Hehe Det va de navnå igjen!! Så stolt for at eg fekk googla meg fram te Skvallerkål(Du trudde vel ikkje eg visste det akkurat!). Litt bitt av basillen, kanskje eg blir ein liten hage-nerd eg og!

    SvarSlett
  3. Ska sei! Skikkelige innsats her! Gler meg til eg kan koma på grillings på terrassen i sommar og sjå på alle dei fine blommane. :D

    SvarSlett
  4. Jaaa! Det blir bra!! Grilling og blomster, DET e sommer det :)

    SvarSlett