
Men tilbake til turen! FOR en tur...! For oss som aldri har vært i USA før, så var dette jammen meg en ny opplevelse. Alt er virkelig større i USA. Maten, bilene, bygningene, folkene(!), rett og slett alt :) Vi startet turen rolig og stille i Orlando, International Drive. Vi hadde en super plassering av hotellet og kunne gå til det meste vi trengte. Selve standarden på hotellet var så som så, og den kontinentale frokosten var en overraskende versjon (smørbrød, juice og et eple). Så vi fikset frokost på egenhånd i stedet, og tok smørbrødet som "dessert" :)

Vi var innom alle mulige museum, Wonderworks, Ripleys - believe it or not, Titanic - the experience og Disney (selvfølgelig). Eller Magic Kingdom som den ene av de mange parkene heter. Siden prisene var så høye på Disney og andre fornøyelsesparker og det var mye annet vi ville gjøre, så ble det med denne, Universal og Adventure Island(inkluderer HARRY POTTER WORLD!!!). Vi var også på kjøretur til Tampa og var på akvarium og delfin-safari!

Harry Potter World var jo et av mine høydepunkt! Godt vi kom der tidlig, for HPW er stedet for KØ! Vi kom oss etter litt venting inn i selve verdenen, eller Hogsmeade, og Hogwarts på toppen av fjellet! Selve verdenen var ikke så imponerende, syns det manglet litt, men selve slottet og turen du fikk der inne var helt superb(dog etter 90 min venting!), det beste jeg har opplevd av "karuseller" til nå! Mens Evens høydepunkt var nok oppskytningen av romferjen Discovery, som vi så fra Kennedy Space Center. (Pluss at han fikk møte en av sine forbilder, Astronaut Mike Mullane)

Vi fikk med oss å fly i vindtunnell, og det var jo bare DØDSGØY! Vi spiste på TGI fridays, Hard Rock Café, Cece's Pizza, Dunkin' donuts, Starbucks, McDonalds... Ja, vi måtte jo få med oss det som var å få med seg :)


Etter vi hadde vært litt over i uke i Orlando, så kjørte vi ned til Miami. Der fikk vi med oss et av høydepunktene for turen, SEGWAY-tur på Miami beach! Det er noe av det kjekkeste jeg har vært med på, en fantastisk måte å komme seg frem på! 2,5-3 timer varte turen, men jeg kunne tatt 10 til slike turer. Selve Miami syntes jeg ikke var så fantastisk, mye RARE folk, tvilsomme folk. Vi tok metrorailen fra hotellet til downtown, og vi var de eneste "hvite" personene der. Vi lyste turist og folk kikket rart på oss. Vi følte oss ikke helt tilpass, men, men! Etter Segway-turen ble det en busstur og "påtvunget" båttur, men da fikk vi iallefall med oss det som var vært å se på den ene hele dagen vi var her.

Vi reiste hjem igjen ganske så fornøyd med USA-turen! Vi fikk med oss mye, rett og slett :D
Weee! Igjen, høyrtes og ser heilt magisk ut! Men uuuh! Eg får bare klikka de fire første bildene store. D:
SvarSlettJA, eg vett at du bare får se nogen store. Det e eg som ikkje klare la vær og klippa og lima på bildene for å få de i rett rekkefølge :) Og ja, det va ein super tur :D
SvarSlett