
Jeg fikk med meg en nydelig opplevelse av en konsert, med Marit Larsen, i Stavanger konserthus i går. Det var veldig kjekt, og min snille mann var til og med mitt følge! I tillegg så fikk jeg strikket litt. Jeg strikket en sokk/tøffel(bare en igjen nå!). Men akkurat dette paret strikker jeg med et formål. Jeg er nemlig en del av et Røde Kors prosjekt som vi har kalt Kreativo. Det er et tilbud spesielt rettet mot innvandrer kvinner og barn for å komme seg ut av boligene sine og skaffe seg en sosial omgangskrets utenom asylmottak og lignende. Sist møte så skulle jeg lære bort strikkeoppskriften for denne tøffelen, men jeg hadde jo helt glemt av hvordan det gjøres og hva triksene var... Så jeg måtte strikke et par for å øve litt. Planen er å strikke en til helt ferdig, men ikke å montere den, slik at de kan se bedre hvordan det skal bli. Og her er også et bilde av ei lue jeg strikket for noen uker siden.
Takk for kommentaren om kjolen min :) Jeg har tatt utgangspunkt i et mønster til en topp (neue mode, v 23049 om du er intressert ;)) Siden jeg hadde et nesten ferdig skjørt, så lagde jeg en ny "topp" som jeg festet til skjørtet. Har endret mønsteret litt, men greit å ta utgangspunkt i et ferdig mønster :)
SvarSlettKoselig at du besøkte meg i bloggen :) Så flott lue du har laget og sokkestrikking er nok en ordentlig kunst :) - en jeg ikke kan, men jeg har noen par hjemmestrikka sokker hjemme og de er bare så behaglige å gå med...
SvarSlettDu er ganske så produktiv og ikke minst flink med kortlaging du, takk for titten :)
Ha en riktig god helg !!
Antje